Thursday, December 11, 2008

Dapur Masak Cendawan..

Angkat Dapur Masak Cendawan..
Balik dari kebun dah tengahari, singgah kat rumah ma dan abah. Kebetulan Abah dan adik ipar ecah, Fendy tengah nak alihkan dapur masak cendawan yang baru dibeli baru-baru ni. So, suami ecah pun tak melepaskan peluanglah untuk membantu bersama. Ecah menyelit jer tukang snap snap picture.. hikksss..

Oven Untuk Masak Medium Cendawan..
Actually, tak ingatlah pulak bila dia beli.. yang ecah ingat masa oven besar ni sampai, drebar lorinya tersilap hantar ke bangsal ecah. Nasib baik ecah ada masa tu siap tolong tunjukkan jalan ke bangsal yang betul.. ehehhh.. nilah tokei dia, yang berbaju hitam..

Tengah Lapikkan Tapak Dapur Dengan Papan..
Berat woh nak angkat nih. Dengar cerita, masa sampai hari tu Abang Cik sampah muntah-muntah angkat berdua ngan adik ipar.. huk3x.. tapi time ni dia dah okaylah..

Syakif Pun Nak Bertukang..
Ni ada sorang lagi penyebok kecik yang berdiri kat tepi, tak kurang hebat juga telatahnya nak jadi mandur.. anak boss la katakan.. hehehehhh..

Like Father Like Son..
Hehe, penatlah asyik snap orang buat kerja jerr.. Snaplah gambar budak yang nak buat kerja plak. Hehe, ni anak buah ecah yang tak kurang hebat jugak nak tunjuk bakat bertukang.. Habis motor atuknya digodeh-godeh dengan screw driver. Acah-acah jer tu. Namanya Syakif Afzal.. Huhu!!~ "Like Father Like Son.."

17 comments:

i-chimera said...

dapur ke tu ecah???... errrr... tak de rupa dapur pun. Macam peti ais je...

Ecah said...

to chime..
huk3x.. dapur la tu.. kire macam oven besar gitu.. kalo xcaya meh kite testing masukkan chime kat dalam tuh, pastu masak guna api besar kat bawah.. hahaha!!~

i-chimera said...

haha... buat resepi baru, nama dia "chime panngang berempah"... mesti best punyakan...

errr... dapur besar2 gerabak ni. ecah ada buat bisnes masak-masak ke

zool said...

Menariknya dapur.
Nak masak untuk 5 hari makan pun boleh tu

Ecah said...

to i-chimera..
err.. "chime panggang berempah resipi ecah!!".. agagagaga.. bukan ecah pnyer bisnes lah, adik ipar.. huhu dapur ni digunakan utk masak beg medium cendawan laa..

Ecah said...

to zool..
Memang menarik.. ehhehh bukan masak untuk 5 hari nyer lauk la, sebulan.. kakakaka..

cemut said...

dapur masak cendawan??? dia jual cendawan masak ek? masak kicap ke

nieja said...

besarnye dapur..

Ecah said...

to cemut..
dapur tu wat masak medium untuk cendawan larr.. ecah pun main das jer tajuk dia.. hahahaha!!~

Ecah said...

nieja..
huhu.. memang besar.. jenuh mengangkatnyerr.. huk3x..

goasop said...

medium utk cndwan? maksud nya? ha3. jakun x penah jpe benda gni~

Ecah said...

to goasop..
uk uk beg medium untuk wat cendawan.. google je nnti mesti dek goasop tau.. ha3x

Chekgu BaniHassim said...

masak beg medium kan??
kalau gini, bulihla stim2kan byk2 beg medium ek??

bulih buat IKS nih...
kalau dah menjadi cendawan, bulih laa goreng . makan petang2... :)

Ecah said...

to Chekgu BaniHassim..
IKS?? ape tu??? hehe.. cendawan yg da jadi sudah pun berjaya digoreng dengan tepung kentucky.. kat umah ecah ade lagi sekilo.. huhuhu~

dakgilachoc a.k.a nani said...

wow berat sgt la tuh smpi termuntah2..lau ppuan yg angkat mau smpi tercirit kot..haha..

Ecah said...

to dakgilachoc a.k.a nani..
huhu~ perempuan adalah dilarang angkat sama sekali.. terima kasih.. hak3x

Unknown said...

Untuk apa ni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin