Sunday, November 2, 2008

Kolam Keli..


Update semalam.. Lepas habis kerja, ecah dan suami macam biasa akan ke kebun siram-siram dan membaja pokok yang ada. Lega rasanya proses penyiapan bangsal tu dah hampir 90% siap. Tinggal nak buat lantai simennya dan pasang net hitam. Kebetulan sebahagian pasir yang digunakan untuk menambak lantai diambil dalam kebun tu juga. Huh.. hasilnya, sebuah kolam kecil yang panjang. Huhu~ Kolam sebenarnya lurus je ok. Gambar atas tu ecah guna mode panorama tu yang jadi bengkok sket kolamnya. Alang-alang dah korek kolam, abah mentua ecah rancang nak buat kolam ikan keli secara sambilan. Huhu.. senang-senang je 1000 ekor bleh dapat bela dalam kolam tu. Merancang je baru, selainnya nantilah ada masa kena kursus pulak.. huahuahua!!~


Kebetulan ecah pergi ke kebun, pekerja-pekerja tengah bertungkus-lumus membuat simen lantai. Huhu tokei datang kenalah rerajin ye tak? Ecah siap bawa ayah dan adik datang menjenguk projek. Hehe.. tak sangka ayah baik sangat hati nak repair rumah tu. Tapi kena tunggu bulan 12 la katanya.. tunggu hadiah hari jadi ayah tahun nih.  Huhu sayang ayah.. mmmuaahhhxx!!


Sempat ecah amik gambar atas ni buat kenangan. Suatu masa nanti pasti akan berubah wajah. Huhu siapelah yang berbaju merah tu ye.. Bersemangat betul mencabut ubi gajah!!~ huahuahua..


Tokeh pun buat kerja juga. Buat pangkin supaya senang nak duduk-duduk rehat-rehat melepaskan penat.. Sampai ke malam diorang bekerja. Ecah pun turut serta tapi tulah.. kalo nak mencangkul tidaklah, ecah tak boleh buat lagi semua tu. Huahuahua!!~ Setakat amik gambar bolehlah.. Alhamdulillah.. balik dari kerja inilah penghibur duka lara..

alya seksi..

4 comments:

cemut said...

menjadi betoi pojek die kali ni!!!

aD said...

hebat! aD suka orang yg berjiwa tani nih :)

Ecah said...

to cemut..

tq tq.. semoga menjadi hingga berjaya.. hihi..

Ecah said...

to aD..

hebat tu belum lagi le..
ecah baru je nak berjinak-jinak..
hihihi.. :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin