Monday, November 24, 2008

Banjir Pagi Ini Naik Lori..

Ecah dah agak pagi ini mesti jalan nak masuk ke tempat kerja ecah banjir disebabkan hujan yang agak lebat dan tak henti-henti sejak semalamnya. Suami ecah pagi-pagi pukul 5 lagi sudah kejutkan ecah suruh bangun mandi!! Hadoi longlainya nak bangun.. Disebabkan mak nak pinjam kereta, terpaksalah dia hantar ecah dan suami pergi kerja. Siap bawak alya lagi sebab dia dah jaga, yang lain semua masih tidur.. almaklumlah 6:30 pagi dah jalan..

Ecah naik lori redah banjir..
Ecah naik lori??!!~

Masa ecah sampai kat jalan nak masuk ke tempat kerja, dah ramai orang parking kat luar tunggu lori yang nak lalu jalan tu. Kali ni makin dalam banjirnya kereta ecah memang tak boleh lalu. Mau mati enjin wooo!!!~ Bilalah jalan ni nak ok.. minta tolong sangat kepada ADUN yang berkenaan untuk ambil perhatian masalah kawasan yang selalu banjir ni. Bukan sekali dua baru terjadi, tapi dah bertahun-tahun dan banyak kali terjadi. Sudah berapa kali buat aduan tapi masih macam ni juga. So, apa lagi.. pagi ni naik lori redah banjir la ecah.. hahaha!!~


Huhu!!~ Sempat ecah rakam video masa naik lori nih.. layankan ajer..

Kebetulan pada pagi ni, Miss Lai rakan sepejabat ecah pun masuk kerja setelah menghabiskan cuti bersalinnya. Sempat dia forwardkan gambar-gambar baby boy dia yang.. alahai.. cuteeenyerr.. Nama baby? ermm.. boleh panggil JACK!!~

Miss Lai's Baby - Jack!!

8 comments:

cemut said...

phew.da banjir kat sana... siap kena naek lori dah.tp skali skala nek lori bes jugak hahaha..byk anginnnnnnn

Chekgu BaniHassim said...

ni lori tumpang je yer???
abis naik lori naik ape nk smpi tmpt keje??

mcm teruk je banjir nih...

Adry said...

ish ish ish... teruknya banjir...

comel la gambar baby itew...

Ecah said...

to cemut..
ahakkss!!~ memang beshh!! pengalaman gi kerja yg lain dari yg lain.. pagi² 7:30 plak tuss ngan angin sepoi-sepoi gerimis..

to Chekgu BaniHassim..
lori nih lori subcon kilang tempat ecah kerja.. memang diorang dah standby dah kalo banjir cenggini.. so diorang hantar sampai betol-betol depan kilang.. kakaka!!~

to Adry..
hahaha memang terukss!!~ sampai big boss kilang ecah sanggup join politik tuss nak settle masalah nih...

atie said...

Teruk juga banjir ditemapat ecah ye

cendawanintim said...

siap naik lori lagi tu, sonotnyerrr!!

Ecah said...

to atie..
agak teruk tapi bnjir kilat jer tu.. esoknyer da ok.. :D

to cendawanintim..
haha memang sonot tak terkate.. pagi-pagi tusss sejukkkk!!~

Kujie said...

area mana tu yg banjir?

ehhh...kalau le kat anggerik tu yg banjir...abislah kak jie tak leh keluar...kena panjat bukit tu p selayang..hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin