Tuesday, September 9, 2008

Bubur Lambuk Desa Anggerik..

gambar semangkuk bubur lambuk

Setiap hari minggu dalam bulan Ramadhan ni, kat kampung ecah ada buat bubur lambuk percuma. Ala betul-betul kat kedai belakang rumah ecah. Sumbangan dari ahli JKKP Desa Anggerik. Tapi khas untuk orang Desa Anggerik jelah.

Masa ecah singgah tu.. adalah abang ni datang dari arah Desa Melor ingat nak singgahlah ambil bubur. Jadi dengan topi keledarnya datangla mendekati kelompok orang yang tengah mengedarkan bubur. Huhuhu~ bubur ni untuk orang Desa Anggerik je dik, kata pakcik kat situ. Eh la ye ke? takpelah terus pusing balik. Agaknya kesian abang tu dah turun motor nak ambil. Pakcik pun panggil balik.. eh eh eh dek, nah nah ambil satu.. huahuahua.. ade ke patut? Moral of the story, bubur lambuk ni khas untuk orang yang tinggal kat Desa Anggerik je ye.. Orang kampung lain tak boleh..

Jadi, tiap kali diorang masak, keluarga ecah memang tak ketinggalan untuk ambil bubur free. Kira puasa tahun ni dah kali kedua ambil la.. Ecah pun pelik jugak masa datang dengan suami dan anak, kenapala pakcik yang nampak kitorang tu bagi bubur dalam plastik kecil je.. Orang lain siap bagi dalam tupperware (nampak banyaklah sikit kot?). Rupa-rupanyaaaaaa.. sebelum tu ayah ecah dah ambil siap bawak MANGKUK BESAR CEDOK SENDIRI!! huahuahua!!!!

Yang kelakar tu tak pasal-pasal adik ecah kena halau balik!!

Pakcik : Eh engkau ni anak Hashim ye? 
Adli : Ha'ah.. nak ambil bubur?
Pakcik : Tadi Bapak kau dah ambik.. Dah, pergi balik!!


kikikikikih.. dengan muka selenge nye adik ecah pun balik.. ade awek tengok plak tu!! wat malu ngan orang kampung je..

p/s - ecah sebelum ni tak suka bubur lambuk pun.. semenjak terkena penangan bubur lambuk Desa Anggerik, ecah jadi suka!!!

7 comments:

13may said...

hehhe hehhe hehhe

cemut said...

hahaha.maluuu..

iskk bes bubur lambuk.. taruk budu cikit..terangkattttttttttt!!

Ecah said...

to 13may..
hehehehe.. terliur le tu..

to cemut..
bubur lambuk mmg besh kan cemut.. tp taruk budu??x#zkfesksfgdu..
po raso eh?

Adry said...

wakakkaa.. kesian adik tu.. hahaha .. kena halau tu.. kalau aku itu la hari terakhir aku datang...
hehehe

Adry Sabry @ http://www.adrysabry.com

Ecah said...

to adry..
huahuahua!!~ ecah pun xtau citer. balik rumah baru tau.. tp xla sampai hari terakhir pule.. diorang tu geng-geng ayah jugak~ kaki meronda desa anggerik malam².. jaga keamanan kampung le katekan..

nieja said...

td baru makan bubur lambuk
hehehe

Ecah said...

to nieja..
tadi tu sahur ke pagi² bukak periuk..? huahuahua!!~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin