Friday, February 13, 2009

Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah..

No Unik ID DPLI
Salam semua, baru hari ni dapat beli nombor unik ID ni di Bank Simpanan Nasional (BSN). Sudah lama mengimpikan sebuah cita-cita ingin menjadi guru tapi apakan daya, belum kesampaian. Walau macam mana pun, ecah nak kongsikan di sini. Baru-baru ini ada diiklankan di surat khabar Berita Harian (8 Februari 2009) buat semua lepasan ijazah yang ingin menjadi guru, bolehlah memohon Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah (DPLI) ambilan Julai.

Maklumat lanjut bolehlah rujuk di
Laman Web Rasmi Kemasukan Ke IPTA

9 comments:

Anonymous said...

Salam Aishah,

Terima kasih. Dijemput ke majlis perkahwinan saya, 31 Mei 2009. Kad akan menyusul nanti.

Tahniah kerana berminat untuk menjadi warga pendidik bangsa (guru). Sekiranya masih blum dpt apa yang dicita-cita, x apa.Teruskan usaha. Saya doakan agar dimurahkan rezeki.

Saya cadangkan Aishah mohon GSTT (Guru Sandaran Tak Terlatih) kemudian mohon program KPLI semasa cuti. Sila check dgn JPN yang terlibat.

Masih minat bidang seni budaya? Saya sedang usaha membentuk komuniti seniman muda. Sebahagian projek PhD saya.Dijemput sertai sekiranya berminat.

Terima Kasih,

AALAZHAR.
http://aalazhar.blog.friendster.com/

Aishah Hashim said...

Salam Abg Azhar..

Terima kasih kerana sudi melawat blog saya ni serta beberapa panduan yang amat berguna. Buat makluman Abg Azhar, saya dah 2 kali interview untuk jawatan GSTT di PPD dalam 2 tahun ni dan memang bercadang untuk mengambil KDP (Kursus Dalam Cuti). Tapi apakan daya belum ada rezeki. Walau bagaimana pun, saya tetap akan berusaha.

Aishah Hashim said...

Buat abang azhar sekali lagi. Aktifnya masih lagi bermain violin? saya agak slow dan dah lama rindukan nak bermain gamelan tambah lagi dengarnya Pak Herman masih di indonesia belum memperbaharui kontrak dengan UTM. (Main sendiri time boring tu adalah). Baru-baru ni ada menyertai kem koir di Cameron Highland. Best!! nanti saya update pasal tu di blog..

Fathiyah said...

ecah,thanks dtg mjls kte hr tu.sian alya demam panas.dia dah ok?skg cuaca mmg pns.kte pon demam lps kenduri.hehehe..awak minat jd cikgu ye?insyallah,trskan usaha.mn la tau kali ni rezeki awak pulak :)

Aishah Hashim said...

Fathiyah :
hi.. awak pun demam lepas kenduri? haha teringat saya masa time saya lepas kenduri dulu.. pun demam jugak.. ha3x.. ya saya memang minat nak jadi cikgu sekarang ni. InsyaAllah saya akan teruskan usaha.. terima kasih..

kuIna said...

tahniah berminat jd pendidik... tak dak jd brutal engineer mcm sy ker!

Cikgu Ije said...

kak ecah, tak kira ni mengumpat ke tak.. ije nak cite gak..

kat sekolah ije praktikal tu, ada sorang cikgu yang boleh diibaratkan biskut chipsmore.

kejap ada kejap xde. kalau waktu rehat xde kereta merah dia. maka, dia tak hadir sekolah la hari tu. ibarat sekolah tu atuk dia punya. boleh pergi bila nak, boleh ponteng bila ingin. ehe

kagum ng kak ecah, willing nak jadi guru. tak spt 'chipsmore' itu. xmenghargai peluang yg ada.

hari2 saya la yang kena relief kelas dia. haha. ije pun jd mangsa. adeii

semoga kak ecah dapat offer utk join DPLI tahun ni. =)

good luck kak ecah!

*cikgu yang ponteng itu tak sesedap chipsmore~

Aishah Hashim said...

hai kak kuIna Jentayutiara.. huhu xprasan ada comment kat sini.. hahaha skang nih tengah jadi engineer yg brutal la nih.. kakaka!!~

Aishah Hashim said...

ije!!!!! rindu la ngan ije ape kabar? hehehe.. mesti tensen kan ngan cikgu tu.. sukati dia je nak keje ke taknak keje.. hehe skang nih tinggal tunggu panggilan periksa Medsi plak.. xsabar-sabar la plak.. hehehehe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin